Get Adobe Flash player

II.KARTALI OFF-ROAD VERSENY beszámoló

„… Minden álmod 4 kerék… !” – II. Kartali Offroad Verseny

Bár már egyszer megköszöntük a helyszínen, szeretnénk elektronikus formában is megköszönni Roadati, KissPé, Tóth Pisti és a többi rendező áldozatos és nagyszerű munkáját egy élménybeszámoló keretein belül, hátha ezután más is kedvet kap egy jó hangulatú családias offroad versenyhez!
2010. május 14-én délután ki esőben, ki ragyogó napsütésben, ki pedig ragyogó napsütésben szakadó esőben érkezett meg a II. Kartali Offroad Verseny helyszínére. Az égiek úgy döntöttek, hogy beleszólnak a rendezők kemény munkával felépített forgatókönyvébe, ennek eredményeképpen a Soft kategória éjszakai útvonalát jócskán megrövidítették, hogy ne nyúljon gépgyilkos, többnapos küzdelemmé az első etap. A színvonalas és korrekt gépátvételt és az ezt követő nevezést egy kellemesen vidám hangulatú ismerkedési délután előzte meg. Volt idő arcokat kapcsolni nevekhez – egyeseknél -, autókhoz, sztorizgatni, ráhangolódni az előttünkJ
névtáblák segítségével álló kihívásra. Az éjszakai és a nappali speciálok is itt lettek kijelölve, így azokat is be lehetett járni, fejben megrajzolni a taktikát.
A lemenő nap utolsó fénysugarai adtak természetes megvilágítást az eligazításhoz, amelyen a fontos tudnivalók mellett a rendezők felhívták a figyelmet a biztonságos versenyzésre – a felelősségteljes nézői magatartást is ide sorolva -, az alkohol mellőzését a verseny útvonala alatt és a mások tulajdonának – vetésének, termőföldjének, kertjének – védelmére is. Tudomásom szerint nem is volt gond senki magatartásával, korrekt versenyzőgárda mérte össze erejét, ügyességét, technikáját egymással.
Az eligazítás után végre elfordulhattak a slusszkulcsok és az éjszakai speciállal megkezdődött a verseny. A technikás spec minden autónak máshol okozott nehézséget, a nézőknek látványosságot, a Hard Nagy kategóriában induló Pajero a traktornak és az IFÁnak komoly teammunkát, amely sikeres volt és ők is mehettek a nagy fához – kellő adrenalin-lökettel – nullázni és falni az itinerpontokat.
Az éjszakai pálya sok helyen tartogatott meglepetéseket, vendégmarasztaló keréknyomokat, kalácsfonó kormánykezelést, kilinccsel előre autózást, nem unatkozott senki az autókban. Akadt olyan balkanyar, amelyben sem a kormánykerék fixen balra tartása, sem a gázzal való játszadozás, sem a kitolatási kísérlet nem segített, csak a navigátor, aki mókás foxtrottmozdulatok közepette eltopogott a csörlőkötél – favédő heveder kombinációval – röviden offroad fuxszal - neki szimpatikus fáig és a csörlő segítségével helyes irányba állva folytatódhatott a sárdagasztás.  A KP-k nem voltak annyira eldugva, aki figyelt, megtalálta mindet, sokszor az is nagy segítség volt, ha az ember letekerte az ablakot, hogy kilásson…  A TKP-hoz érve kicsit szusszantunk, cigi, üdcsi, csoki, ropi, perec, közben az éppen soron következő versenyzőtárs ügyeskedését nézhettük. A rendezőség szívvel – lélekkel végezte munkáját, ind
tott, sorba rendezett, szurkolt, telefonon segítséget nyújtott eltévedt versenyzőknek. Innen már nem volt messze – itinerpontban – a cél, egyszer csak a „jobbra át egy csatornán” pontnál a természeti adottságok A víz által gyönyörű szépen felhígított sár – miJ
újra összehozták a mezőnyt. csak csoki mousse-nak hívtuk – vendégmarasztalónak bizonyult. A verseny talán legszebb pillanatait élhettük itt át, amikor a már átjutott autó és legénysége / leánysága megvárta az utánuk jövőt, hogy segíthessen nekik az átjutásban. Combig, könyékig érő sár, kuplungnyúzás, kötél, üzemanyag nem számított, csak az, hogy segíthessünk versenyzőtársunknak. A küzdelem, a sár, a terep leküzdésének nehézségei mellett ez is az offroad szépségei közé tartozik! Éjfél körül folyamatosan érkeztek a célba a csapatok sarasan, fáradtan, élményekkel, KP-kkal teli. A pontozólapok leadása után vidám esemény-
kiértékelés zajlott a rendezői sátorban. Volt aki betévedt más kategória pályájára és így sikerült egészen közeli blikket vetnie az útmenti Wasserra. A quadosoknak csak a lámpájuk fénye és a szemük fehérje világított ki a sárból – ha levették a sisakot.  A rendezők egy csörlős autó segítségét kérték egy PUCH mentéséhez, aki annyira elakadt egy partoldalban, hogy a Pajero drótkötele csárdást pengetett a mentés közben. A PUCH kiszabadítása után, mi sem természetesebb, folytatta a versenyt és késő éjjel ők is beértek a célba.
Szombat reggel 9-kor már sorakozott a mezőny – már akik folytatni tudták a versenyt a tegnap éjjel után -, a nappali spec rajtjához. A nézőknek volt mit fényképezni, videózni, hiszen ez is úgy volt megírva, hogy bőven volt lehetőség az ügyeskedésre, amiből nem volt hiány, bravúros eredmények születtek. Nagy sikere volt az Extrém kategóriában induló Godzillának, UAZnak, és persze sok felvétel készült a nagy számban rajthoz álló Samurai-okról is. A speciál után ismét mindenki a nagy nullás fa felé vette az irányt és elkezdhettük olvasni a nappali itinert. Az időjárás mondhatni kegyes volt hozzánk, hiszen a kora délutáni órákban nyíltak meg ismét az ég csatornái. Itt már mindenki az eredetileg megtervezett itiner szerint haladt, a Soft kategória is elkirándult az erdőbe, ahova olyan csokimasszás út vitt, hogy új megvilágításba helyezte a kihívás fogalmát. Mindenki abban reménykedett: 1) hogy nem ragad ott
2) nem jön szembe senki! A KP-kat ugyanolyan szorgalommal gyűjtöttük, mint éjszaka, mindig nagy örömmel pillantottuk meg őket és minden A nappali 2. speciálJKP-val nőtt a kocsiba bevitt sár mennyisége a jobb 1-nél. „gyárilag” is vizesnek készült, erre az időjárás csak dobott még pár vagonnal. Emiatt és a spec küzdelmessége miatt a rendezők annyira akartak segíteni az épp bent küzdő versenyzőnek, hogy megnőtt a várakozási idő a speciálhoz, ami elvett a verseny hevének lendületéből. Ennek ellenére elázva, sárosan, de boldogan adtuk le a nappali pontozólapot. A szakadó eső ismét megnehezítette a mezőny nagy részének a nappali táv teljesítését, de aki elindult, az célba is ért kisebb – nagyobb küzdelmek árán.
Az égi áldás nem csillapodott - - májusi eső aranyat ér?!? – így az eredményhirdetésre várakozván a személyautók parkolóból kihúzkodása teremtett feladatot és látványosságot a csuromvizes versenyzőknek, miután mindenki elfogyaszthatta a nevezés mellé járó ebédjét – sőt még választani is lehetett gulyásleves és pörkölt között. Mi a pörköltről és a hozzá adott csalamádéról, savanyúságról tudunk nyilatkozni: nagyon finom volt, királyi módon jóllaktunk vele – de a gulyásos tányérok mögött is elégedett arcokat láttam.
A helyezések kihirdetése, kupák, érmek és emléklapok átadása a rendezői sátorban késő délután lett megtartva. Jó volt látni az átázott, saras, fáradt, de vidám és elégedett arcokat rendezői és versenyzői oldalról egyaránt.
Remélem, minden versenyzőtársam véleményét vetem monitorra azzal, hogy köszönetet mondunk a rendezőknek a rengeteg munkáért, időért, pénzért, energiáért, amit a II. Kartali Offroad Verseny megrendezésébe fektettek! Köszönet jár a polgárőröknek, akik közreműködésükkel biztonságossá tették nekünk a közutakon való áthaladást ezzel is nagyban segítve a rendezők munkáját. Nagyon jól éreztük magunkat, parádés verseny volt, legközelebb veletek ugyanitt! 
Írta: Offroadbiggy

 
Google fordítás
Hungarian Czech English German Polish Romanian Slovak Ukrainian
Termékajánló
15 240 Ft




6 985 Ft




14 224 Ft




58 420 Ft




24 130 Ft
19 304 Ft
Kedvezmény: 20.00%




15 240 Ft




57 150 Ft
40 005 Ft
Kedvezmény: 30.00%




27 940 Ft




24 130 Ft
19 304 Ft
Kedvezmény: 20.00%




10 160 Ft